Har äntligen tagit beslutet!

Hohoho, (som jultomten säger),



Har äntligen bestämt mig för vilken kurs det blir i höst! Ekonomi med inriktning mot hållbar utveckling vid SLU, Sveriges lantbruksuniversitet (då blir väl pappsen stolt över mig, bonde som han är?). Det känns kul men jag är jättenervös! Jag fick ett välkomstbrev för några dagar sedan, och redan där blev det jobbigt...det fanns ett ord jag inte hade en aning om vad det betydde...explicit. Har aldrig hört det förut! tack och lov för google och wikipedia säger jag bara.

Explicit betyder uttryckligen, tydliggjort. Så nu vet du det. inte så avancerat som man kanske trott.

När jag var liten brukade min syster (som är 1,5 år äldre) alltid vara dryg och fråga mamma och pappa vad en massa ord betydde. Jag frågade aldrig. det ångrar jag nu, nu är det ju för sent känns det som. Önskar jag varit mer frågvis som liten, för då fick man ju vara dryg (då var man ju så söt så det var ok...) men nu är man ju bara jobbig om man håller på och frågar hela tiden.

Så, återigen, tack och lov för google och wikipedia...

Iallafall så blir det ju inte Freds- och konflikthantering i höst då. lite tråkigt, för det verkar så intressant, men jag orkar inte läsa mer än en 50% kurs. det kanske kan bli en annan gång.

Jag valde ekonomikursen mycket pga att välkomstbrevet var så trevligt (förutom att de använde ordet explicit då...). Kanske inte rätt anledning, men jag har en till som är rätt bra! Brorsan är ju ekonom och har lovat hjälpa mig om det skiter sig. bra va?


Åh, vad jag är sugen på en glassbåt, åt en igår kväll, så himla gott! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0