Drömjobbet?

Jag har hittat mitt drömjobb! Eller, ja, bäst hittills. Präst! Ha, det kom väl som en överraskning för de flesta som känner mig. Men tänk själv, prästgårdar är så vackra. Och det kan ju inte vara stressigt att jobba som präst. Jag tror man fikar mycket, det passar mig, jag gillar fika. Det är bara två saker som gör att jag är lite osäker:
1. man jobbar när alla andra är lediga. Jul, påsk, söndagar.
2. jag är inte så där jättereligiös. jag skyller det på mina föräldrar, som inte heller tycks vara speciellt religiösa.

I gymnasiet var min dröm att bli jägmästare. Jag ville plugga i Umeå, mest för att där finns så mycket veganer och björkar. Men när jag berättade det var det en lärare som skrattade högt och sa att jag borde bli ståupp-komiker. Så kan det gå med drömmar, folk bara skrattar.
Äh, jag hade inte rätt behörighet iallafall, så jag hade inte ens kommit in på jägmästarprogrammet.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Druckit Señorita?

http://drinkit.blogg.se/1205761188_seorita.html

2008-03-17 @ 14:58:37
URL: http://drinkit.blogg.se
Postat av: Kickan!

Prästgårdarna håller kyrkan ju på att sälja ut.. Det passar tydligen inte den moderna prästen att bo i en stor villa.. + att det är dyrt att värma eller något sånt.. tänk på något annat yrke.. men iofs, skulle du vara prälle så skulle nog till å med jag kunna gifta mig kyrkligt.. tänk en gång till på det.. å snabba på! jag vill utöka min ringsamling på fingret!:D

2008-03-17 @ 23:16:42
Postat av: Sofie

När du ska skikta drinkar med grenadine är det viktigt att du häller i grenadinen sist. Just grenadine har hög densitet och lägger sig alltid på botten, häller du i den först för att du vill ha den på botten så förstörs den eftersom drycken du häller på efteråt rör runt den.

2008-03-18 @ 15:20:25
URL: http://drinkit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0