utan internet stannar livet?

 

Jaha, nu funkar vare sig telefon eller internet. Kul. Jättekul. Jag som hade tänkt se gårdagens avsnitt av Gossip Girl på kanal5play, eller kanske lite Blue Water High (barnprogram, jag vet, men jag gillar när de surfar) på svtplay.

Häromdagen såg jag filmen ”Juno”. Har sett den förut men alldeles glömt bort hur underbar den är. Den handlar om en ung tjej, Juno, som blir gravid och bestämmer sig för att adoptera bort barnet. Det skulle kunna vara en rätt deprimerande och tung film, men den har en skön, lättsam inställning till saker och ting. Och musiken är grym! Eller vad sägs om ”Tree Hugger” med antsy pants? Sitter och lyssnar på soundtracket just nu. ”All I Want Is You” – Barry Lous Polisar spelar jag nu. Ah…superbt.

 

Titta, nu gick ju lite irritation över! Strålande, tänk vad lite musik kan göra.

 

Kan ju passa på att berätta lite mer om mitt läkarbesök i torsdags. Läkaren var en äldre kvinna, som tyvärr var försenad, det tycks mina läkare alltid vara. Hon ville ju egentligen att jag skulle bli inlagd, men det blir lite jobbigt ekonomiskt så vi får se hur vi gör med det. landstinget här betalar nämligen inte för den vården. Välja vård själv, my ass. Hon skrev ut lite antroposofiska mediciner som jag började ta i lördags, än så länge ingen större förändring i hälsotillståndet.

Jag blev rekommenderad en ”äppeldiet”, att bara äta äpplen i en vecka, och sedan övergå till vegankost. Äppeldieten är väl som en sorts fasta, vilket ska vara bra vid reumatism, men jag vet ärligt talat inte hur jag ska klara det. Har äntligen gått upp till 47kg (vägde 44kg som lägst i somras) och har ingen lust att gå ner, för det är så himla kämpigt att gå upp i vikt. Dessutom blir jag inte alls trevlig när jag är hungrig. Tvärtom, ett riktigt litet monster blir jag.

 

Såg ni förresten Beck-filmen på fyran i går? Skarpt läge, tror jag den hette. Är väl ingen beck-fan i vanliga fall, men i just den här är grannen riktigt rolig. Han limmar ihop gaddarna, när han på fyllan tar fel på tandkrämstuben och snabblimmet…hehe =)



UPPDATE: DET HÄR SKREV JAG I MÅNDAGS. HAR INTE HAFT TILLGÅNR TILL INTERNET UNDER VECKAN, EFTERSOM GRÄVGUBBARNA KAPAT KABELN DE SKULLE GRÄVA NER. (tror jag. kanske inte alls deras fel. förlåt i så fall. men har faktiskt varit utan telefon, tv, och internet i flera dagar. Panik!)

Kommentarer
Postat av: Helena

Hellu!! Vilka dumma grävgubbar!!! Skriv på nu så jag har ngt kul att läsa:D

2010-10-28 @ 16:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0